چرا صبح‌ها صورتتان پف میکند؟

چرا صبح‌ها صورتتان پف میکند؟

از جمله عوامل دیگر می‌توان به جراحی، آسیب فیزیکی، عوارض جانبی دارو، حساسیت به نیش حشرات و عفونت دندان اشاره کرد. مصرف بیش‌ازاندازه الکل، دخانیات، فشارخون بالا، چاقی مفرط و سبک زندگی ناسالم منجر به پف صورت در صبح می‌شود. کمبود آب، مواد ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن نیز منجر به پف صورت می‌شود. اگر شب قبل وعده شام نمک زیادی داشته باشد نیز صورتتان باد می‌کند.


عفونت‌های چشمی مانند ورم ملتحمه، ورم غدد چربی پلک، سینوزیت و التهاب ناشی از تب باعث پف صورت می‌شود. نوسان هورمونی در دوران بارداری و یائسگی نیز باعث جذب بیش‌ازاندازه مایعات می‌شود. در نتیجه صورتتان باد می‌کند.

 


روش‌های درمانی


برای درمان پف صورت، قبل از هر چیزی باید بفهمید علت چیست. فهرستی از علل احتمالی بنویسید و یکی‌یکی آن‌ها را تست و حذف کنید. اگر نمی‌توانید علت را بیابید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برخی از روش‌های درمان پف صورت در خانه عبارت‌اند از:

حائز اهمیت است به میزان کافی آب و مایعات بخورید تا آب موردنیاز بدن تأمین شود. مصرف نمک را کاهش و مصرف سبزی‌های برگ‌دار سبزرنگ، میوه و مغز میوه را افزایش دهید تا مواد مغذی موردنیاز بدن تأمین و مواد زائد دفع شود. رژیم غذایی مناسب سوخت‌وساز را بهبود می‌بخشد و احتمال ابتلا به هر نوع بیماری را کاهش می‌دهد.


از لوازم‌آرایش مناسب استفاده کنید، در آرایش صورت افراط نکنید و قبل از خواب آرایش صورتتان را بشویید؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست و چشم باعث بروز آلرژی می‌شوند. صورت را با یک تمیزکننده خوب پاک کنید یا از پنبه‌ای که در شیر غلتانده‌اید، برای پاک کردن آرایش صورت بهره ببرید. از لوازم‌آرایشی که تاریخ‌مصرف آن‌ها تمام شده، استفاده نکنید؛ زیرا باکتری‌ها در این محصولات جمع می‌شوند، به ویژه روی ریمل، خط چشم و سایه.

 

خواب اهمیت زیادی دارد. زمان موردنیاز بدن را در اختیارش بگذارید تا استراحت کند.گذاشتن تکه‌های یخی که درون دستمال‌کاغذی پیچیده‌اید یا آب سرد روی صورت، پف صورت را کاهش می‌دهد.خوب ورزش کنید تا هورمون‌های خوشحالی ترشح شوند و سالم بمانید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: پف صورت صورت پوست صبح خواب
[ دو شنبه 11 مرداد 1395 ] [ 13:7 ] [ محمد ]
[ ]